diumenge, 10 d’abril del 2011

EROTISME AL TIRANT


 S'ha parlat sempre del component eròtic del Tirant i del seu to d'humor. Un humor fins i tot "socarró" que ajuda a tenir una lectura més amena i ràpida. Aquest fragment que apareix al capítol 233 del llibre pot mostrar el que estem dient. A més apareixen tres dels personatges més importants de la novel·la. Plaerdemavida i el seu afany alcavoter, la princesa i la seva dèria per mantenir la preua da virginitat i com no el nostre heroi que manté un contacte secret amb la princesa que pensa que està al llit amb Plaerdemavida. 

Llegeix aquest fragment i segueix les instruccions que hi trobaràs a continuació.

 


"Plaerdemavida l'hi portà i el féu gitar al costat dela princesa. I les posts del llit, del costat del capsal, no arribaven a la paret. Quan Tirant s'hagué gitat, la donzella li digué que s'estigués quiet i que no es mogués fins que ella li ho digués. I ella es posà de peus al capsal del llit i posà el seu cap entre Tirant i la princesa, i ella tenia la cara devers la princesa; i com que les mànigues dela camisa li feien nosa, se les tragué. I agafà la mà del Tirant i la posà sobre els pits de la princesa, i Tirant li tocà les mamelles, el ventre i, d'allí avall. La princesa es despertà i digué: 

Els tres personatges al llit fent...

 

 

 

 

 

Una mirada més actual.

 

- Valga'm Déu, i co n'ets de pesada! No em pots deixar dormir.

Digué Plaerdemavida, que tenia el cap sobre el coixí:

- Oh, com sou donzella poc soferta! Ara eixiu del bany i teniu les carns llises i agradables: m'agrada de tocar-les.

- Toca on vulguis- digué la princesa-, però no posis la mà tan avall com fas. 

- Fareu bé de dormir. I deixeu-me tocar aquest cos que meu és- digué Plaerdemavida-, perquè jo sóc ací en lloc de Tirant. Oh, traïdor de Tirant! I on ets tu? Que, si tenies la mà on jo la tinc, que n'estaries de content"

Mira la pàgina d'activitats i respon a les qüestions de l'activitat 3.